Victorinox - 125 lat szwajcarskiego scyzoryka oficerskiego
125 LAT SCYZORYKA Victorinox - Energia, Historia, Ponadczasowa ikona
W 2022 roku kultowy już scyzoryk obchodzi swoje 125-lecie na rynku. Charakterystyczny dodatek w czerwonym kolorze znany na całym świecie kojarzony z Szwajcarią - miejscem słynącym nie tylko z wysokiej klasy czekolady i serów, ale również wysokiej jakości akcesoriów lifestyle'owych. Szwajcarski scyzoryk oficerski i sportowy, który stał się ikoną, stanowi definicję jakości, funkcjonalności, innowacyjności i kultowego wzornictwa.
Historia
Wszystko zaczęło się w 1897 roku, kiedy Karl Elsner opatentował "Oryginalny Szwajcarski Scyzoryk Oficerski i Sportowy", obecnie szwajcarski scyzoryk oficerski. Początek marki to niewielki warsztat ślusarski otworzony w 1884 w miejscowości Ibach, gdzie Karl Elsner zajmował się ostrzeniem i produkcją noży. Pasja, zaangażowanie w wytwarzane produkty, wysoka jakość zaowocowała dużym sukcesem małego zakładu rzemieślniczego. Wciągu niecałych 10 lat wytwarzane narzędzia zyskały sławę, a warsztat zatrudniał co raz więcej pracowników. Rosnące popyt na wyroby był dowodem na docenienie rzemiosła oraz precyzji, który dzisiaj zna i ceni cały świat.
Dzieje marki, które stanowią inspirację do podążania za tym co się naprawdę kocha, podejmowania wyzwań oraz otwartości na nowości. Przełomem dla marki stał się rok 1921, kiedy to wynaleziono stal nierdzewną i zaczęto wykorzystywać ją do produkcji scyzoryków. Z biegiem czasu czerwony scyzoryk stał się symbolem kreatywności - jego bogato rozbudowane funkcje zachęcają do tworzenia dzieł sztuki, przedmiotów codziennego użytku, odkrywania i otaczania się naturą oraz własnoręcznego naprawiania różnego rodzaju urządzeń.
W 1977 roku szwajcarski scyzoryk oficerski trafił do nowojorskiego muzeum MoMA, zostając wiodącym tematem wystawy. Na przełomie lat 80' i 90' XX wieku zyskał sporą rzeszę fanów dzięki serialowi McGyver. W pop-kulturze stał się narzędziem, który może uratować właściciela w przeróżnych sytuacjach.
Chcąc kultywować tą niezwykłą podróż, marka Victorinox stworzyła replikę "Oryginalnego Szwajcarskiego Scyzoryka Oficerskiego i sportowego" z dbałością o każdy najmniejszy szczegół narzędzia oraz opakowania. Limitowana edycja scyzoryka w ilości 9999 sztuk idealnie wpisuje się do kolekcjonerskiego zbioru. Każdy scyzoryk Replica 1897 sprzedawany we wspaniałym pudełku typu „kapsuła czasu” w czerwonej kolorystyce Victorinox, posiada indywidualny numer i grawerunek roku 1897. Model stanowi definicję tradycyjnego rzemiosła, wysokiej funkcjonalności, jakości oraz innowacyjności charakteryzujących markę.
To jedyny w swoim rodzaju egzemplarz kolekcjonerski, który został wykonany w oparciu o szczegóły i styl zabytkowej wersji oraz został ulepszony przy wykorzystaniu aktualnie najnowocześniejszej technologii.
Obecnie Victorinox produkuje około 10 milionów scyzoryków i sprzedaje ponad 400 modeli. Victorinox oferuje narzędzia od 1 funkcji (Swiss Army 1) do 73 funkcji (Swiss Champ XXL). Najlżejszy scyzoryk waży zaledwie 17 g (Escort), a najcięższy 353 g (Swiss Champ XXL). Najlepiej sprzedającym modelem w historii marki jest scyzoryk Victorinox Classic.
Zobacz, przeczytaj najważniejsze fakty, ciekawostki z życia marki Victorinox